مقالات

انواع ماشین آلات راه سازی

ماشین آلات راه سازی کدامند؟ چه کاربردی دارند و در چه مواردی از آن ها استفاده می شود؟ سوالی که شاید ذهن شما را نیز درگیر خود کرده باشد. در این مطلب سعی داریم تا به صورت جامع و کامل در رابطه با اسامی ماشین آلات راهسازی، انواع ماشین آلات راهسازی و ساختمانی و همچنین ماشین آلات راهسازی و معدنی صحبت کنیم تا شما نیز بتوانید بدون داشتن هیچگونه مطالعه قبلی اطلاعات کاملی را در رابطه با این موضوع بدست آورید.

اسامی انواع ماشین آلات راهسازی

قبل از اینکه به صورت جامع و کامل با ماشین آلات راهسازی آشنا شوید بهتر است که به صورت مختصر به معرفی آن ها بپردازیم. موارد زیر اسامی انواع ماشین آلات راهسازی هستند:

  • تراکتور
  • بولدوزر
  • بیل مکانیکی
  • لودر
  • اسکریپر
  • غلتک راهسازی

انواع ماشین آلات راهسازی

ماشین آلات راهسازی دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام با استفاده از ساختار و طراحی متفاوت، مناسب بکارگیری در شرایط بخصوصی خواهند بود. بنابراین بهتر است که به معرفی انواع ماشین آلات راهسازی بپردازیم تا بتوانید در هر شرایط وسیله و ابزار مناسب خود را انتخاب کنید.

تراکتورها و بولدوزرها

تراکتور و بولدوزر را می توان از مهمترین ماشین آلات راهسازی و معدنی دانست که در بسیاری از موارد کاربرد دارد. در بعضی از شرایط شاهد این مورد هستیم که استفاده از بولدوزر از آغاز مراحل ساخت و ساز تا پایان آن انجام می شود و به همین علت بولدوزر از اساسی ترین ابزار های توسعه است.
بولدوزر ترکیبی از تراکتور و یک تیغه بوده که از آن برای مقاصد گسترده ای استفاده می شود. از طرف دیگر تراکتور نیز به شدت کارآمد بوده و برای جابجایی اجسام از آن استفاده می شود. با توجه به کاربری و شرایط تراکتور قابلیت نصب بسیاری از امکانات را داراست:

  • دکل های لوله گذار جانبی
  • کج بیل ها
  • نهرکن ها
  • بیل های مکانیکی
  • ریپرها
  • تیغه های بولدوزر
  • کاربرد های تراکتور و بولدوزر

از کاربرد های اصلی تراکتور و بولدوزر می توان به پاک کردن سطح زمین از بوته و کنده های درخت، ایجاد راه اولیه در کوهستان یا مناطق سنگلاخی و همچنین جابه جایی توده های خاکی به صورت فشرده و حجم زیاد اشاره داشت.در صورت نیاز به خرید قطعات بلدوزر کوماتسو می توانید با ما مشاوران ما در تراک کوماتسو تماس بگیرید.

بیل های مکانیکی

پس از تراکتور و بولدوزر، بیل های مکانیکی از دیگر ماشین آلات راهسازی و معدنی هستند که از آن ها در عملیات های خاکی استفاده می شود. به صورت عمده شاهد بکارگیری بیل های مکانیکی برای گودبرداری در خاک و یا بارکردن آن با کامیون و تریلی هستیم. استفاده از بیل مکانیکی برای گودبرداری محدود به انواع قدرتمند آن می شود که دارای موتور حجیم و قدرتمندی هستند. بیل های مکانیکی دارای انواع مختلفی هستند که از مهمترین آن ها می توان به جام معکوس، بیل مکانیکی با سیستم کابلی، بیل کششی و جرثقیل اشاره داشت.برای تهیه قطعات بیل مکانیکی کوماتسو با ما تماس بگیرید.

اسکریپر

اسکریپر ابزاری است که برای بارگیری و حمل و نقل از آن استفاده می شود. همچنین می توان از اسکریپر برای تخلیه مواد خاکی در مسافت های متوسط تا زیاد استفاده کرد. این ابزار از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاص خود را برعهده دارند. قسمت جام یا بارگیر که در آن بارهای مورد نظر قرار می گیرند، دیوار جلویی قسمت بارگیر و دیوار عقب جام. معمولا قسمت جام سرباز بوده و همچنین دارای یک تیغه برنده قابل تعویض در قسمت پایین است. تیغه مذکور در زمان بارگیری به داخل خاک نفوذ کرده و از این طریق برش خاک را انجام می دهد. قسمت مذکور قابل حرکت بوده و به سمت بالا و پایین حرکت می کند.
اسکریپر ها توسط تراکتور کشیده می شوند که به انواع تک موتوره دومحوره، سه محوری، دو دیفرانسیل، اسکریپرهای دوموتوره TANDEM-POWERED، اسکریپرهای دارای بالابر و فشاری تقسیم بندی شده اند.

لودر ها

لودر از کاربردی ترین ابزار های مورد استفاده در عملیات های عمرانی و ساختمانی بوده که در اندازه های مختلفی تولید می شود. عملکرد لودر ها تفاوت بسیاری با یکدیگر دارد و هر کدام دارای انعطاف پذیری بخصوصی هستند. از کاربرد های اصلی لودر می توان به ایجاد خاکریز ها، حفاری زیرزمین بناها، پرکردن خندق ها، خاکریزی اطراف لوله های کارگذاشته شده در کانال ها، بار کردن کامیون ها و حمل بتن به محل قالب ها اشاره داشت. همچنین می توان به ماشین لودر انواع ملحقات نظیر برف روب، کانال کن، لوله بر، لوله گذار، جرثقیل و لیفتراک را متصل کرد.هم چنین در صورت نیاز می توانید قطعات لودر کوماتسو را از فروشگاه تراک کوماتسو تهیه کنید.

غلطک راه سازی

غلطک راه سازی که با نام غلطک راه‌سازی نیز شناخته می شود نوعی ماشین راه‌سازی بوده که از آن در پروسه ساخت جاده‌ها و مسیرها استفاده می شود. یکی از مزیت های اصلی این غلتک قابلیت بهبود تراکم خاک است که باعث می شود خواص بسیاری به آن افزوده شود. از مهمترین خواص که با تراکم خاک پدیدار می شوند را در بخش زیر ذکر کردیم:

  • افزوده شدن به مقاومت خاک
  • کاهش قابلیت تغییر حجم خاک
  • کاهش قابلیت نفوذ پذیری خاک
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *